SEO Search Engine Optimisation POZYCJONOWANIE

Image result for seo google

SEO Search Engine Optimisation, POZYCJONOWANIE TWOJEJ STRONY – spraw abyś był widoczny i wybierany. 

1. SEO – Search Engine Optimisation

co możemy zrobić, aby w Google zostać wyświetlanym w pierwszej kolejności? 

jak przekonać (organicznie) firmę Google, o tym, że się jest najlepszym?  (organicznie, znaczy się, bez wydania pieniędzy na reklamę) 

Zastanówmy się pierw, jak działa Google? 

    Zasadę działania Google można sprowadzić do jednego prostego zdania – wyszukiwarka ta odpowiada na pytania swoich użytkowników i stara się udzielić jak najlepszej według niej odpowiedzi.  

    Istnieją również inne mechanizmy, które dystansują te najlepsze odpowiedzi, a mianowicie mechanizmy komercyjne, czyli stawanie się widocznym poprzez reklamę płatną, ale tutaj nie będziemy się nimi na razie zajmować.  

    Chodzi nam o to, aby w naturalny sposób ściągnąć z siebie niewidzialną pelerynę i zabłysnąć w światłach reflektorów, obiektywach kamer, być na widelcu, czyli naturalnie wspiąć się w górę po szczeblach drabiny, którą jest ranking najlepszych odpowiedzi w wyszukiwarce Google.  

Nie muszę chyba przekonywać, po co warto to robić?  

    Każdy zna to powiedzenie, że dźwignią handlu jest reklama. A w tym przypadku, w czasach wszechobecnej cyfryzacji i w dobie Internetu, naturalną drogą do najlepszej reklamy, są starania o to, aby jako firma, usługa, lub cokolwiek, z czym się chce wyjść naprzeciw innym, było w czołówce wyświetlonych odpowiedzi wyszukiwarki Google. 

    Zbyt to komplikuję i zabieram czas?  chcesz konkretów, na temat jak działają mechanizmy SEO? – już przechodzę do konkretów i podsumowuje: 

    Jak już mówiłem SEO, to dążenie do stanu, aby Google zaufało twojej stronie i prezentowało ją w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. 

    Aby to uzyskać, musisz zoptymalizować swoją stronę internetową, pod zdobywanie ruchu z wyszukiwarek internetowych, na zapytania związane z Twoim biznesem lub po prostu na pytania związane z tematyką strony. 

     Podejmij pierwszy krok, który polega na ustaleniu, czego szukają Twoi klienci? lub jakie mają problemy? a następnie, rozwiąż ich problemy za pomocą swojej strony internetowej. Dostarczając im odpowiednich usług, towarów, czy nawet treści, jeśli tylko treści oni szukają.  

    Rozwiązuj ich problemy w najprostszy sposób i oczywiście dla obydwóch stron najlepszy. Czyli, semantycznie powiąż rozwiązania, którymi dysponujesz na swojej stronie internetowej, z frazą jaką szukający będą wpisywać w wyszukiwarkę Google.  

Potrzebujesz przykładu? Oto przykład:     

    Jeżeli ktoś chce zapłacić za jakąś usługę? – rozwiązaniem problemu jest np. Twoja strona internetowa oferująca tą usługę. 

     Jeżeli ktoś szuka jedynie informacji, na temat takich usług – warto wtedy pokazać mu przejrzyście wszystkie informacje na temat tych usług.  

2. Zasada SEO jest w swoim założeniu banalnie prosta: 

   Im lepiej semantycznie (adekwatnie) powiążesz treści jakimi dysponujesz na swojej stronie, z tym co dosłownie “szuka”, czyli wpisuje szukający jako frazę, tym wyszukiwarka Google wyżej umieści twoją odpowiedź, -czyli uzna, że jest ona najlepsza, naj adekwatna. 

3.  SEO zasadnicze podstawy : 

  1. Optymalizacja techniczna strony 

    Firma Google, aby pokazać Twoją stronę internetową w swoich wynikach, musi przecież wiedzieć, co tej stronie się znajduje? 

    Wykorzystuje ona w tym celu roboty wyszukiwarki, należy więc maksymalnie ułatwić poznanie tej strony robotom indeksującym. 

 Do technicznych aspektów SEO zaliczyć można: 

  •  możliwość indeksowania stron 
  •  prawidłową strukturę HTML 
  •  optymalizację grafik na stronie 
  •  szybkość odpowiedzi serwera  
  •  szybkość renegowania strony  
  •  dostosowanie strony do urządzeń mobilnych i używanie mikrodanych. 
  1.   Treść i sposób formatowania strony 

    Treści powinne być pisane przejrzyście i bez zawiłości, istnieje taka prawidłowość, że jeśli serfujący po stronach internetowych klient, natrafia na zbyt długie i niepotrzebne wywody, na niestylistycznie pisane zdania, lub inne tak zwane “bazgroły”, to szybko się zniechęca i zmniejszają się nasze szanse, iż skorzysta on z naszej oferty.  

   Tekst powinien być odpowiednio sformatowany, powinien zawierać określonej długości paragrafy, listy wypunktowane, również pomocne grafiki. Są to bardzo ważne rzeczy, które stosuje się pod wyszukiwarki, do optymalizacji strony. 

    Również treści powinny być przygotowane pod charakterystykę Twoich klientów i branży. Nie wzoruj się na konkurencji. Możliwe, że oni próbują dotrzeć do innej grupy docelowej. 

    Nie zapominaj, że Twoi klienci mogą być także na różnych etapach w procesie zakupowym. Niektórzy dopiero szukają informacji produkcie i chcą tylko znaleźć stronę, która wyjaśni im sposób jego działania. Inni znają już zalety twojego produktu i chcą go po prostu kupić. 

Optymalizacja treści zawiera zagadnienia: 

  • dobieranie słów kluczowych  
  • Rozmieszczenie i dystrybucja informacji na stronie 
  •  optymalizacja metadanych (głównie tytułu oraz opisu danego adresu URL) 
  •  Stosowanie odpowiednich rodzajów treści (tekst, grafika, video, audio, prezentacja itd.) 
  1. Działania poza stroną 

   Informacje o Twojej firmie, te umieszczane poza własną stroną internetową, zawsze pomagają nam zwiększyć ilość potencjalnych klientów, którzy trafią na tę stronę, także podczas poszukiwań za pośrednictwem wyszukiwarek. 

   Powoduje to również, że zwiększa się zaufanie firmy Google do Twojej strony, poprzez to, że roboty natrafiają na informację o niej w innych miejscach w internecie. 

    Proces budowania zaufania za pomocą linków i wzmianek o firmie, powinien być dokładnie zaplanowany, ciągły i długotrwały. Dobrze przeprowadzone działania na tym polu mogą spotęgować optymalizację techniczną oraz treściową. 
 
Czym możemy się posłużyć w tym celu? 

  • artykuły na temat naszej firmy lub strony na innych stronach lub serwisach 
  • linki do naszej strony internetowej zamieszczone na innych stronach i serwisach 
  • aktywność w Social Mediach 

https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=en

Dodaj komentarz